Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...

Poradnik do Zwiększenia FPS-ów.


Lazzar
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Zwiększanie FPS do CS 1.6:

 

A więc tak większości jest to znane zbiór komend i poradników na zwiększenie FPS-ów, ale mimo wszystko zawsze znajdzie się osoba która nie potrafi sama sobie z tym poradzić dlatego chcę się podzielić różnymi sposobami na zwiększenie FPS.

Przejdźmy do konkretów Pierwszym sposobem na ich zwiększenie jest:

  1. Pierwszym najważniejszym krokiem jest zmniejszenie rozdzielczości na 640x480. Najmniejsza rozdzielczość jaką idzie wybrać w CS 1.6. Zawsze to coś zwiększy ilość FPS-ów.
  2. Drugim krokiem według Mnie jest jakość modeli. Wiem że na niektórych serwerach idzie dostać bana za podmianę modelu głównie chodzi mi o modele ESL-owe. 
  3. Trzecim sposobem jest poprostu ogarnięcie syfu, który znajduje się na komputerze mowa tu o defragmentacji poszczególnych dysków, ale także o sprawdzenie programem antywirusowym o możliwości występowania wirusów blokujących działanie komputera oraz poszczególnych programów.
  4. Czwartym sposobem jest wyłączenie SYNCHRONIZACJI PIONOWEJ, Opcja ta znajduje się w ustawieniach karty graficznej( nie piszę na swoim przykładzie ponieważ ktoś może mieć inny system operacyjny i wprowadzę go w błąd)

Ale dam przykład może on pomóc komuś:

Otworzyć Panel sterowania NVidia, następnie po kolei: Ustawienia 3D -> użyj zaawansowanych ustawieÅ„ 3D (zaznacz) -> przejdź do ustawieÅ„ -> synchronizacja pionowa - wymuś wyłączenie.

Ta opcja również podniesie Nam FPS-y, które są niezbędne do płynniejszej gry

 

      5. Piątym sposobem są komendy

  • gl_playermip 2 - zmienia jakość modeli graczy w OpenGL. Znaczne przyśpieszenie działania CS.
  • gl_max_size 64 - ilość pamięci RAM przeznaczona na tekstury. Zwalnia trochę zasobów systemowych
  • gl_picmip 2 - zmienia jakość tekstur w OpenGL. Przyśpiesza działanie gry ale bardzo pogarsza grafikę.
  • gl_smoothmodels 0 - wyłącza wygładzanie modeli( tylko dla kart Voodoo3, Riva, TNT2 i lepszych)
  • gl_cull 1 - Renderuje jedynie widoczne elementy
  • gl_keeptjunctions 0 -  pokazuje niedokładności (szczeliny) w teksturach
  • gl_max_size 128 â€“ Ustala rozdzielczosc tekstur.
  • gl_texsort 0 128 â€“ Wyłacza sortowanie textels.
  • gl_clear 0 â€“ Zmienia jakosc tekstur.
  • gl_round_down 3 â€“ Mniejsza jakosc tekstur.
     

  • gl_dither 1 â€“ Włączanie rozmywania tekstur. Wygląda to nieco gorzej, ale gra działa szybciej.
     

  • gl_lightholes 0 â€“ włącza światło w zakamarkach – 1-włącza; 0-wyłącza.
     

  • gl_palette_tex 1 â€“ włącza paletę tekstur – 1-włącza; 0-wyłącza.
     

  • gl_spriteblend 1 â€“ ustawia jakość krwi/zooma – 1-włączony; 2-wyłączony.
     

  • gl_ztrick 0 â€“ Dla posiadaczy kart graficznych voodoo 1/2/3. Włączone przyspiesza działanie gry. Posiadacze nowszych kart graficznych powinni ustawić ten parametr na 0.
    gl_texturemode GL_NEAREST_MIPMAP_NEAREST â€“ tryb renderowania.

     

  • max_wallpuffs 0 â€“ maksymalna ilosc wybuchow na scianie/sciennych wybuchow.
     

  • max_rubble 0 â€“ maksymalna ilosci zwiru/kamieni w grze.
     

  • gl_lightholes 0 â€“ wartość 0 daje więcej fps.
     

  • max_smokepuffs 0 â€“ Ustala maksymalna ilosc 'dymkow' pojawiajacych się po uderzeniach kul.
     

  • max_shells 0 â€“ Ustala maksymalna ilosc widocznych łusek. Podobnie jak max_smokepuffs ustawienie na 0 powoduje znaczne przyspieszenie gry.
     

  • max_shells 0 â€“ Nie wylatuja nam łuski przy strzelaniu.
     

  • fastsprites 1 â€“ Zmienia jakosc dymu z granatow. Ustawienie na 1 zapewnia przyspieszenie grafiki, przy połprzezroczystym(!) dymie.
     

  • fps_max 100 â€“ Maksymalna liczba klatek na sekundę. Niższe ustawienie zmniejsza obciażenie procesora.
    mp_decals 1 â€“ Maksymalna ilosc wyswietlanych logo, dziur po kulach. Powoduje widoczne przyspieszenie działania gry.

     

  • hisound 0 â€“ Zmniejsza jako dźwięku, jednoczesnie przyspieszajac działanie gry.
     

  • loadas8bit 1 Podobnie jak 'hisound' zmniejsza jakosc dźwięku (do 8bit).
     

  • bgmvolume 0 â€“ Wyłacza CD Audio.
     

  • r_dynamic 1 â€“ Włacza dynamiczne oswietlenie.
     

  • r_mirroralpha 0 â€“ Wyłacza refleksje swiatła.
     

  • r_norefresh 0 â€“ Nie odswieża konsoli oraz hud'a jesli nie ma takiej potrzeby.
     

  • cl_weather 0 â€“ Wyłacza efekty pogodowe (np. deszcz na azteku').
     

  • cl_himodels 0 â€“ wyższa jakość modeli graczy – 1 wyższa – 0 niższa.
     

  • cl_dynamiclights 0 â€“ wylacza dynamiczne swiatla.
     

  • cl_shadows 0 â€“ cienie pod modelami graczy.

  • cl_particlefx 0 â€“ wylacza efekty takie jak plomien z lufy , odlamki , czesc dymow itp
     

  • cl_weather 0 â€“ wyłącza efekty pogodowe.
     

  • cl_corpsestay 1 â€“ Czas znikania leżących ciał. Ciała znikające szybciej zwalniają część zasobów komputera.
     

  • r_detailtextures 0 â€“ Bardziej szczegółowe tekstury. Wyłączone pozwalają zaoszczędzić trochę RAMu.
     

  • r_detailtextures-supported 0 â€“ wyłącza odbijanie światła w teksturach,
     

  • r_mirroralpha 0 â€“ wyłącza odbijanie światła w teksturach.
     

  • r_mmx 1 â€“ Wsparcie dla technologii MMX, każdy procesor posiada tą technologię, więc zalecane jest 1.
     

  • r_decals 1 â€“ maksymalna ilość detali.
     

  • precache â€“ więcej plików jest ładowanych przed wejściem na serwer, co odciąża komputer w czasie gry.
     

  • violence_ablood 0 â€“ wyłączenie wyświetlania krwi.
     

  • violence_hblood 0 â€“ wyłączenie wyświetlania krwi.
     

  • violence_agibs 0 â€“ Wyświetlanie resztek modeli po eksplozji.
     

  • violence_hgibs 0 â€“ Wyświetlanie resztek modeli po eksplozji.
     

  • s_reverb 0 â€“ wyłączenie pogłosu.
     

  • voice_dsound 0 â€“ pogorszenie jakości dźwięku voicecomm.
     

  • fastsprites 2 â€“ Jakość sprite'ów, np. gazu z granatu dymnego czy eksplozji. Im mniejsza tym szybciej gra będzie chodzić.
     

  • d_spriteskip 2 â€“ Pomijanie sprite'ów. Im więcej sprite'ów wyłączymy tym więcej zasobów komputera pozostanie wolnych.
     

  • hpk_maxsize 1 â€“ Ilość miejsca w pamięci, którą zajmuje plik "custom.hpk". Nie warto zaśmiecać RAMu prawie bezużytecznym plikiem.
     

  • mp_decals 1 â€“ max ilość wyświetlanych logo i dziur.
     

  • cl_download_ingame 0 â€“ wyłączenie ściągania niestandardowych log, dźwięków z gry.

 

Tutaj daje przykład modeli powiększających FPS-y.

thm_375-150x150.jpgthm_368-150x150.jpg

 

Dodam że korzystałem z innego poradnika. Moim celem jest opublikowanie tego dla graczy Tej serwerowni, aby polepszyć co poniektórym graczom grę. Myślę że chociaż troszkę pomogłem i dodam że jest to zbiór standardowych komend do CS 1.6 i wiadomo że każdy może z Nich skorzystać lecz trzeba zwrócić czasami uwagę aby podporządkować właściwe komendy pod wymogi własnego komputera. Może być to czasochłonne, ale z własnego doświadczenia wiem,że naprawdę warto poświęcić troszkę czasu. 

Jakby ktoś miał jakieś pytania co do poprawy gry w CS 1.6 śmiało możecie pisać na STEAM lub PW.

Pozdrawiam 

 

  • GreenHejzka 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Przed rozpoczęciem przeglądania strony prosimy o zaakceptowanie Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności.