Chicen

Regulamin Moderatora

1 post w tym temacie

Promowane odpowiedzi

Chicen    835
Zarząd GH

Regulamin Moderatora Forum

 

Każdy moderator ma obowiązek przeczytać poniższy regulamin, przestrzegać go i kierować się uwagami w nim zawartymi. Regulamin ten w żaden sposób nie przeczy Regulaminowi Forum.

 

 

I. Ogólne:

1. Moderator to użytkownik posiadający uprawnienia do modyfikacji postów.
2. Posada moderatora dobrowolna.
3. Wyboru moderatorów dokonują administratorzy. Metodą wyboru jest ogłoszenie naboru do grupy moderatorskiej i wybór spośród nadesłanych kandydatur lub mianowanie użytkownika ze względu na wzorową postawę, wysoką aktywność lub wysokie kwalifikacje w danej dziedzinie.
4. Kandydaci na moderatorów nie mogą mieć żadnych ostrzeżeń.

II. Prawa:

1. Usuwanie lub modyfikacja postów zawierających:
- wulgaryzmy w znacznym stopniu
- treści rasistowskie, sexistowskie itp.
- treści pornograficzne
- wypowiedzi obrażające użytkowników forum
- wypowiedzi obrażające daną kulturę, religię, poglądy itp.
2. Usuwanie lub modyfikacja postów:
- nie wnoszących nic do tematu
- zawierających treść na inny temat
- o niskim poziomie intelektualnym
- zawierających liczne błędy ortograficzne oraz interpunkcyjne, a także literówki
- zawierających zdjęcia, obrazki, załączniki oraz linki niezgodne z regulaminem forum
- składających się w większości z ikonek emocji (emotek)
3. Zamykanie i otwieranie tematów.
4. Usuwanie i modyfikacja ankiet sprzecznych z regulaminem forum
5. Upominanie słowne użytkowników łamiących regulamin zarówno na forum jak i poprzez Prywatną Wiadomość. (zalecane w przypadku drobnych wykroczeń)
6. Wystawianie Ostrzeżeń„ użytkownikom łamiącym regulamin (zalecane w przypadku poważnych naruszeń regulaminu)
7. Wystawienie 6 ostrzeżenia (lub ostrzeżenia o wartości 6) jednoznacznego ze "zbanowaniem" użytkownika. Decyzja o wystawieniu takiego ostrzeżenia powinna być uzgodniona z Administratorem.
8. Moderator ma prawo do modyfikacji postów tylko i wyłącznie w przypisanych mu działach.
9. Moderator ma prawo do poprawiania (także zaznaczania widocznym kolorem) błędów w postach.

III Obowiązki:

1. Podstawowym obowiązkiem moderatora jest utrzymywanie porządku, dyscypliny, estetyki w przypisanym mu dziale tematycznym, a także egzekwowanie regulaminu od użytkowników.
2. Częste odwiedzanie forum.
3. Weryfikacja nowych postów powstałych w przypisanym dziale.
4. Weryfikacja informacji zawartych w postach pod względem merytorycznym w miarę możliwości i wiedzy moderatora. Usuwanie lub modyfikacja informacji błędnych, zawierających nieprawdziwe informacje, wprowadzających w błąd lub niezgodnych ze stanem faktycznym.
5. Prezentowanie postawy godnej naśladowania.
6. Wyjaśnienie wszelkich błędnych decyzji i czynności z przeproszeniem poszkodowanych użytkowników włącznie.
7. Pisanie postów będących przykładem poprawności merytorycznej, ortograficznej, interpunkcyjnej, stylistycznej i estetycznej.
8. Wykazywanie się umiejętnością "pokojowego" rozwiązywania konfliktów oraz łagodzenia sporów między forumowiczami.
9. W przypadku usuwania lub edycji postu, podpisanie się pod dokonanymi czynnościami oraz wpisanie powodu usunięcia lub edycji postu. Brak wyjaśnienia jest równoznaczny z brakiem argumentacji, a co za tym idzie ze złamaniem regulaminu.

IV. Postanowienia końcowe:

1. Decyzje moderatora są ostateczne i niepodważalne. W razie niesłuszności dokonania czynności moderatorskich sprawę bezzwłocznie należy skierować do administratora celem wyjaśnienia. Podważanie decyzji moderatora przez innego moderatora i dokonywanie zmian może zostać uznane za naruszenie regulaminu. (zalecam nie podejmowanie kroków tylko powiadomienie administratora)
2. W przypadkach, w których uprawnienia moderatorskie nie wystarczają do rozwiązania danej sprawy należy skierować się do administratora.
3. Nadużycie uprawnień moderatorskich dla korzyści własnych wiąże się z karą: ostrzeżenia, usunięcia z grupy moderatorskiej, a w skrajnych przypadkach do zbanowania.
4. Nieznajomość regulaminu i jego nieprzestrzeganie, niedbałość wykonywanych czynności, niegodna postawa wiążą się z karą usunięcia moderatora z grupy moderatorskiej.
5. Solidna i przykładna praca może w przyszłości odnieść skutek w postaci awansu na stanowisko o wyższych uprawnieniach.
6. Wszelkie wykonane czynności przez moderatora są zapisywane w Log'ach forum.
7. Czynności moderatora są kontrolowane przez administratora.
8. Wszelkie wątpliwości, sugestie, problemy kierować należy do administratora.

 

 

 

Przypominam iż ten regulamin wchodzi w życie z dniem jego umieszczenia na forum.
PRAWO NIE DZIAŁA WSTECZ - oznacza to, że pewne zasady mogą być inne niż dawniej, ale nie można ich egzekwować wobec postów już istniejących.

 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.